Stofa Net – og så alligevel ikke …

Stofa er eneste tilnærmelsesvist seriøse Internet Udbyder … og så alligevel ikke.

For i det hele taget at kunne få en Internet forbindelse fra dem skulle jeg købe et TV Abonnement også, og da jeg brokkede mig over det fik jeg også stukket en løgn i hovedet og et par dårlige metaforer.

Nå men jeg fik bestilt, og efter lidt skænderi frem og tilbage blev det til en 150/15mbit linie (altså alt i alt en 15mbit linie) til næsten 588kr om måneden.

På trods af at kablet var trukket, og der allerede var signal i kablet skulle jeg stadig lige vente en uge på en teknikker og et modem. Da ugen var gået kom pakkeposten med en router, jeg fik den sat til og det var jo skønt.

Men det virkede ikke, så jeg ringede ind og fik fat i en fyr som 3 gange i træk bad mig om at tænde og slukke for routeren, og tjekke om kablerne sad rigtigt – på trods af at jeg forklarede ham flere gange at det her ikke var min første docsis forbindelse og at jeg nok mente jeg kunne finde ud af at skrue et coax kabel rigtigt på.

Så ligepludselig fik han det til at virke … han ville ikke svare på hvad han havde gjort, men påstod hårdnakket at routeren havde brug for et hvil.

Jeg opgav diskutionen og skiftede emne, jeg bad om en fast ip adresse … det kunne han ikke give mig, det skulle jeg selv lave. Fint, så gjorde jeg som han sagde og gik ind på “mine-sider” og oprettede mig … her viste det sig at min email adresse var oprettet allerede … hvilket jeg godt vidste for jeg havde også en stofa linie i 2012, jeg forklarede fyren i telefonen det og hans første svar var at han ikke havde forstand på email adresser, det skulle jeg snakke med kundeservice om.

Jeg satte tempoet endnu længere ned og forsøgte at skære problemet ud i pap for ham, efter 3-4 forsøg forstod han det – og hans geniale løsning var at jeg jo måtte bruge en anden email adresse.

Jeg bad ham slette den gamle konto, det kunne han ikke, og da jeg gav ham det gamle kundenummer konstaterede han at der var tale om et nedlagt abonnement … no shit sherlock!

Så begyndte han at ævle om at jeg kunne oprette en email hos dem og bruge den, jeg lod ham ævle mens jeg selv klikkede rundt på min gamle konto og opdagede at der var en mulighed for at skifte email adresse – det gjorde jeg, og derefter kunne jeg oprette en ny konto med samme email til min nye linie.

Da jeg forklarede det til knægten i telefonen gik det da helt galt, den stakkels fyr kortsluttede og begyndte at sige ting der slet ikke gav mening. Så jeg bad ham trække vejret dybt og lytte efter, så forklarede jeg ham at vi havde opdaget en fejl i deres systemer og det skulle rapporteres til den tekniske afdeling.

“Har du forstået det?” spurgte jeg optimistisk … og fik svaret “Nej jeg må nok hellere lige have den igen…” og så gentog jeg hvortil han svarede “Du må hellere snakke med kundeservice” … i forvejen sad jeg med teknisk support og snakkede med ham her fyren … komplet blank, så jeg skulle ihvertfald ikke nyde noget af at snakke med kundeservice.

Så det sagde jeg til ham, og foreslog at stille mig op til teknisk afdeling så kunne jeg tage det med dem, “ok” sagde han, og jeg kom i telefonkø.

Efter et par minutter hørte jeg en stemme der sagde “Stofa Kundeservice, hvad kan jeg gøre for dig?”

… så lagde jeg på.

Opsummering:

– Supportafdelingen lyver og er inkompetente.
– Kunstige lave priser fordi man tvinges til at købe TV.
– Routeren er handikappet, man kan ikke selv sætte den op.
– Man kan kun bestille én offentligt IPv4 adresse.
– IPv6 er en by i Rusland.
– Jeg kan ikke få en fast ip adresse uden selv at sætte router op.

*suk*